Modeljaar 1973

Het modeljaar 1973 begon in September 1972, en liep tot in September 1973.
De wijzigingen in dit jaar zijn gering, hier onder een uitleg.

De fabriek in Maubeuge nam eind 1972 de volledige productie in handen, met een uiteindelijk hoogtepunt van 270 voertuigen per dag.

Het “Kent” logo is verdwenen op de motorkap, en op de naafdop van het stuur.
In plaats hiervan zit het nieuwe “Vazarely” logo op de grille, en op de naafdop van het stuur.
De binnenverlichting onder het dashboard is verdwenen, en wordt nu verzorgd door 2 plafondlampen boven de portieren,
en door één lampje onder de asbak in de achterbank.
De schakelaar voor de elektrisch bediende ruiten van de portieren, zijn verplaatst van rechts naast het klokje in de middenconsole,
naar de rechterkant op het dashboard.
Dit allemaal om een betere bereikbaarheid te creëren.

De knipperlicht/stadslicht glazen zijn nu helemaal wit, dus niet meer oranje/wit.
De achterlichten zijn nu oranje/rood/wit, en niet meer oranje/rood/oranje.

De opties waaruit je kon kiezen voor modeljaar 1973 zijn:

* Kunst- of lederen bekleding.
* Hoofdsteunen.
* Getinte ramen en gelamineerde voorruit.
* Metallic lak.

Vanaf September 1972 wordt de Renault 17 ook aangeboden in een versie met elektrisch schuifdak (découvrable), met afneembare hardtop van glasvezel.

De beschikbare modellen in 1973 zijn:

* Renault 15 TL (R1300)
* Renault 15 TS (R1302)
* Renault 17 TL coupé (R1312)
* Renault 17 TS coupé (R1313)
* Renault 17 TL découvrable (R1322)
* Renault 17 TS découvrable (R1323)